Övertoningskarta


Tänkte ge ett litet snabbt Photoshop-tips, hur man på ett enkelt och snyggt sätt kan göra till exempel svartvita bilder.
Jag redigerar mina bilder i Photoshop CS2.


1. Börja med att öppna bilden du vill använda. Jag valde en bild på mig själv hehe. *egoo*
Klicka på cirkeln som är hälften vit och hälften svart i lagermenyn, och välj övertoningskarta. Titta på mina otroligt vackra pilar om du inte fattar. (Bild > Justreringar > Övertoningskarta går också bra)


2. Nu kan man välja vilken färg man vill ha. Om du vill ha någon färg som inte finns så klickar du där min fina pil visar och väljer en egen färg. Man kan ändra både den vita och den röda färgen. Om du vill ha färgerna tvärtom (alltså att det som är rött på den här bilden blir vitt och tvärt om) så kryssar du i rutan Invertera.

Kände att det här blev väldigt rörigt, jaja hoppas att ni fattar! :)


HANNA

vad tycker du? :D

http://hannalovisasol.se/2011/october/kungligt.html#comment

2011-10-05 | 15:37:57
BLOGG: http://hannalovisasol.se



NAMN
Kom ihåg mig?

E-POSTADRESS (publiceras ej)


BLOGG